Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Toivomuslista joulupukille  (Luettu 169709 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #15 : Kesäkuu 16, 2014, 14:32:51 »

Kyllä ne ruotsalaiset tolpat toimivat minulla ja TS12 on käytössä. Tosin olen saattanut tehdä joitain virheiden korjauksia.

Helkama

  • Jäsen
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 341
  • Foorumin (asiallinen) spämmääjä alusta asti
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #16 : Kesäkuu 17, 2014, 09:22:52 »

Sm4 olis ihan kiva...
Kirjattu
Miksi nimeni on Helkama, vaikka Helkama pyörät eivät kulje raiteilla? :D

Kaalihäkki

  • Arkkiperkele
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #17 : Kesäkuu 17, 2014, 16:28:28 »

Huomasin muuten itse että ne ruotsalaiset pylväät kyllä toimivat Trainz 2012:ssa, mutta vain Kylmälahden radassa. Seinäjoen ja Koivuvaaran radoissa sekä Rantarata/Pääradassa ne eivät ilmesty.
Kirjattu
Susi ulvoo!

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #18 : Kesäkuu 17, 2014, 18:38:19 »

Huomasin muuten itse että ne ruotsalaiset pylväät kyllä toimivat Trainz 2012:ssa, mutta vain Kylmälahden radassa. Seinäjoen ja Koivuvaaran radoissa sekä Rantarata/Pääradassa ne eivät ilmesty.
Aika jännä, minulla kyllä näkyy noissakin radoissa.

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #19 : Kesäkuu 17, 2014, 21:05:58 »

Näille olisi käyttöä:
- Uudenmallisesta km-tolpasta versio ajojohtopylväisiin kiinnitettäväksi
- Nopeusmerkin etumerkki, nopeusmerkki punaisella tekstillä ja JKV-nopeusmerkki
- Suomalaiset siipiopastimet

- Savon Rata (kun ei meikäläisellä ole ollut paljon aikaa tekemään sitä itse)
Väli Pieksämäki-Kontiomäki on itselläni suunnitteluasteella ja valmistunee parin vuoden sisällä.

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #20 : Kesäkuu 20, 2014, 13:34:27 »

Minä voisin tehdä JKV-nopeusmerkin kun sille sattuu olemaan itsellänikin tarvetta, mutta en lupaa että ihan tänä iltana sitä valmiiksi saan.
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #21 : Kesäkuu 20, 2014, 15:24:32 »

Onko toivomasi kilometrikilpi oheisen linkin mukainen? http://vaunut.org/kuva/93259?tag0=17%7CRautatieinfra%7CMerkki
Oikeastaan tarkemmin ottaen tarkoitan tämän mallista ajojohtopylvääseen kiinnitettyä.

Minä voisin tehdä JKV-nopeusmerkin kun sille sattuu olemaan itsellänikin tarvetta, mutta en lupaa että ihan tänä iltana sitä valmiiksi saan.
Ei mitään kiirettä, sille on tarvetta vasta myöhemmin.

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #22 : Kesäkuu 20, 2014, 20:02:34 »

Voisi tuon varmaan toteuttaa niinkin, että liikennepaikkatekstin kohdalle laitetaan vain sopiva määrä suttua. Ei tota ole vissiin tarkoituskaan pystyä lukemaan vauhdissa. ;D
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #23 : Kesäkuu 20, 2014, 21:09:14 »

Ei tarvitse tuota liikennepaikkatekstiä, itse asiassa se puuttuu myös monesta oikeasta kyltistä.

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #24 : Kesäkuu 20, 2014, 21:45:10 »

Ei tarvitse tuota liikennepaikkatekstiä, itse asiassa se puuttuu myös monesta oikeasta kyltistä.
Nykyään sen pitäisi löytyä kaikista, tosin tuossa pari vuotta sitten oli juuri sellainen vaihe, ettei kukaan tuntunut tietävän, mitä kaikkea siinä kyltissä pitäisi olla ja missä kohtaa. :D Vuoden 2012 loppupuolella se vissiin sitten selkeni, että kylttiin tulee kilometrien lisäksi liikennepaikka(väli) ja kulkusuunnan (nousevat/laskevat kilometrit) kertova nurkkamerkintä. Jossain kyllä saattaa olla vielä päivittämättömiä kylttejä, mutta omat havaintoni puoltaisivat sitä, että enimmäkseen ne uudet kyltit oli vaihdettu viime kesään mennessä.
Kirjattu

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #25 : Kesäkuu 20, 2014, 22:51:08 »

Tasamaalla ei sitten ole nurkkamenrkintöjä - vaiko?
Ilmaisin itseäni nähtävästi turhan epäselvästi. ;D Nurkkamerkintä kertoo siis kilometrilukeman kasvusuunnan, ts. pohjoiseen mentäessä kyltin ylänurkka on valkoinen ja etelään mentäessä vastaavasti alanurkka. Eli kyltissä on aina toisella puolella ylä- ja toisella alanurkassa tuo valkoinen kulma. Myös liikennepaikkateksti on vastaavasti km-lukeman ylä- tai alapuolella.

Sekin tuohon on vielä ympätty, että sähköistämättömällä radalla merkin pitäisi olla pohjoiseen mentäessä raiteen oikealla puolella. En nyt täysin varma ole, onko tähän jouduttu tekemään poikkeuksia, mutta sähköradoillahan tuo ei ainakaan päde.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2014, 22:55:06 kirjoittanut Dv16_2015 »
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #26 : Kesäkuu 20, 2014, 23:08:20 »

Tasamaalla ei sitten ole nurkkamenrkintöjä - vaiko?
Ilmaisin itseäni nähtävästi turhan epäselvästi. ;D Nurkkamerkintä kertoo siis kilometrilukeman kasvusuunnan, ts. pohjoiseen mentäessä kyltin ylänurkka on valkoinen ja etelään mentäessä vastaavasti alanurkka. Eli kyltissä on aina toisella puolella ylä- ja toisella alanurkassa tuo valkoinen kulma. Myös liikennepaikkateksti on vastaavasti km-lukeman ylä- tai alapuolella.

Sekin tuohon on vielä ympätty, että sähköistämättömällä radalla merkin pitäisi olla pohjoiseen mentäessä raiteen oikealla puolella. En nyt täysin varma ole, onko tähän jouduttu tekemään poikkeuksia, mutta sähköradoillahan tuo ei ainakaan päde.
Ainakin Joensuussa Pieksämäen ja Nurmeksen ratojen erkanemiskohdassa on molemmilla radoilla oma tolppa - Nurmekseen raiteen oikealla puolella, Pieksämäelle vasemmalla puolella.

Joensuussa olevissa kylteissä en muuten liikennepaikkatekstiä ole nähnyt.

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #27 : Kesäkuu 21, 2014, 13:30:42 »

Muistaakseni kilven tarkat mitat on saatavilla jostain LiVin julkaisusta, joka on yleisessä levityksessä pdf-muodossa.

E: Täältä löytyy ainakin vuoden 2009 ohjeet merkin sijoittamiseen, jotka luultavasti pätevät vieläkin, vaikka merkki onkin ehtinyt hieman kehittyä tuosta. Mittapiirustuksia merkeistä ei tunnu enää löytyvän, jatkanen kuitenkin etsimistä.

E.2: Tällainenkin löytyi, tosin tuossakin paikannusmerkki on vuoden 2009 mallia.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2014, 14:31:25 kirjoittanut Dv16_2015 »
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #28 : Kesäkuu 21, 2014, 16:25:19 »

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #29 : Kesäkuu 21, 2014, 17:42:53 »

Jns-Pm -radalla tarvitaan ainakin 80, 110 ja 120 km/h; 20, 30, 40 ja 50 lienevät tarpeellisia ratapihoilla.