Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Toivomuslista joulupukille  (Luettu 161807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #150 : Maaliskuu 13, 2018, 01:24:18 »

Minkään muiden kuin fiktiivisten ratojen toivominen taitaa olla melko turhaa, tai kaikkihan on toki mahdollista... ::)

On tässä kyllä vähän herännyt pientä inspiraatiota jonkin lyhyen 90-luvun alkupuolelle sijoittuvan rautakanavateemaisen radan tekemiseen, vaikka noita muitakin rataprojekteja on levällään aivan riittävästi. Se tosin vaatisi siipiopastimet tai vähintään tks:n vanhasta valo-opastinpaketista puuttuvan 2-aukkoisen esiopastimen (ilmeisesti sen saisi 2009:ssä ja uudemmissa jopa vilkkumaan?), joten... ;D Kalustoakin on sille ajalle aika vähän, toki Dr12, Tka3 ja jonkin verran tavaravaunukalustoa on, mutta esim. vanhemman asun Dv12 ja sileäkattoiset teräsvaunut olisivat varsin kova sana. Vieläkö JPH on keskuudessamme, harrastaa kalustotuotantoa ja ottaa toiveita vastaan? ;D

Kirjattu

Kaalihäkki

  • Arkkiperkele
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #151 : Maaliskuu 13, 2018, 16:12:35 »

Onko se Sr1 vielä teossa vai joutuiko se tosiaan nyt hyllyyn ikuiseksi?
Kirjattu
Susi ulvoo!

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 494
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #152 : Maaliskuu 13, 2018, 16:27:17 »

Minun osalta Sr1 on ainakin toistaiseksi hyllyllä. Vanha alkeellinen malli on ollut bittiavaruudessa jo pitkään ja projektin jatkaminen vaatisi uuden mallin aloittamista, joka ei näillä näkymin ole suunnitelmissa koska mulla on pari muutakin isompaa projektia rästissä (Dv16 ja puuvaunut).
SaMa1:n Sr1:n nykytilanteesta en tiedä, mutta uskaltaisin väittää ettei se ole tulossa jakoon vielä pitkään aikaan (jos ollenkaan).

Sr1 olisi jollekin enemmän motivoituneelle mallintajalle hyvä projekti.
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 427
  • Savolainenen alan harrastaja tässä päivää.
    • TrainFanFinland/Trainz Suomi
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #153 : Maaliskuu 14, 2018, 08:15:49 »

Minulla on Sr1 työn alla, mutta mallinnustaidot ovat sen verran puutteelliset, että tässä saattaa kestää jonkun aikaa... On vielä lähes siinä kunnossa, jossa sen Ismolta sain. Telit siihen minulla on ja textuurien teko kesken.

Kaalihäkki

  • Arkkiperkele
  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #154 : Maaliskuu 16, 2018, 19:40:59 »

Aijaa. No, itehän olen tällä hetkellä oppimassa mallintamaan etten uskalla ottaa sitä vielä.
Kirjattu
Susi ulvoo!

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 362
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #155 : Maaliskuu 16, 2018, 20:47:54 »

Onko kellään tiedossa Trainziin tehtyä veturia, jonka suorituskyky olisi noin suunnilleen verrattavissa Kisko-Kalleen? Olen tässä hiljalleen maalaillut tsekkiläistä Breueria suomalaisemmaksi, mutta uusi enginespec-tiedosto siihen olisi haussa. Helpointa varmaan olisi, jos jostain löytyisi sellainen valmiina.
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 427
  • Savolainenen alan harrastaja tässä päivää.
    • TrainFanFinland/Trainz Suomi
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #156 : Toukokuu 27, 2018, 19:14:17 »

Vaasan rata (2000-luvun alku).
Vaasan rata.
Nyt on Vaasan rata työn alla liitosradaksi Seinäjoki - Oulu-rataan.

KN500

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 122
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #157 : Kesäkuu 06, 2018, 16:30:52 »

Onko kenelläkään sm4 työn alla?
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #158 : Kesäkuu 06, 2018, 17:27:10 »

Onko kenelläkään sm4 työn alla?

Työn alla tai miten sen nyt sanoisi. Aloitin tässä taannoin jatkamaan Saman aloittamaa yhteisöprojektia Sm4:stä karsimalla siitä ovia ja ikkunoita, joten tarkoitus oli tehdä niin sanottu köyhämiehen versio. Ongelmaksi tuli kuitenkin tekstuuria varten valokuvan saaminen suoraan vaunun edestä. Esimerkkinä tämä kuva, jonka käyttöön en saanut lupaa, joten homma seisoo nyt työn alla.
http://vaunut.org/kuva/30865?paik=Salo&tag0=4%7CSm4%7C

Myös Saman tekemä alkuperäinen Sm4 yhteisöprojektivaunu on odottamassa tekijäänsä tai tekijöitään.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2018, 17:30:04 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #159 : Kesäkuu 07, 2018, 08:57:01 »

Sain kyllä tällaisen kuvan Facebook-ryhmästä, mutta kameran tai kännykkäkameran optiikka tekee tässä omiaan. Kuvaussuunta oli kylläkin oikea.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1792961500771084&set=p.1792961500771084&type=3

Kevyellä kuvankäsittelyllä sain tähän muotoon, mutta puurtamista riittäisi pulleiden muotojen poistoon.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208728351766223&set=p.10208728351766223&type=3

On minulla jonkinlainen käsitys moottorivaunun teosta, mutta ei niinkään intoa. Jospa löytyisi henkilö, jolla olisi intoa, mutta ei niinkään käsitystä, että mitä tai miten pitäisi tehdä.
Kirjattu

Lipokas

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #160 : Kesäkuu 17, 2018, 15:46:20 »

Minun toivelista on pitkä.
Moottorijunista kiinnostaisi kyllä eniten tuo sm4 ja punainen sm2, joka on miki97:n projektina tällä hetkellä.
Pendolinoakin sm3 toivoisin, mutta toistaiseksi sille löytyy vastaavanlaisia korvaajia netistä.
Vetureista eniten toivoisin sr1:stä, joka on ilmeisesti hävinnyt jonnekin netin syövereihin. Dv16 olisi dieselvetureista mieluisin. Kiskobussista dm12 toivoisin vihreää versiota. Vaunuista toivon eniten intercitykaluston Edoa asianmukaisella ohjaamolla, mutta köyhänmiehen versiokin kelpaisi. Edm makuuvaunu myöskin olisi tarpeen. Museojunia varten haluaisin keltaisen postivaunun (Po) ja puuvaunuja (Ei).
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 427
  • Savolainenen alan harrastaja tässä päivää.
    • TrainFanFinland/Trainz Suomi
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #161 : Kesäkuu 20, 2018, 09:49:30 »

Minun toivelista on pitkä.
Moottorijunista kiinnostaisi kyllä eniten tuo sm4 ja punainen sm2, joka on miki97:n projektina tällä hetkellä.
Pendolinoakin sm3 toivoisin, mutta toistaiseksi sille löytyy vastaavanlaisia korvaajia netistä.
Vetureista eniten toivoisin sr1:stä, joka on ilmeisesti hävinnyt jonnekin netin syövereihin. Dv16 olisi dieselvetureista mieluisin. Kiskobussista dm12 toivoisin vihreää versiota. Vaunuista toivon eniten intercitykaluston Edoa asianmukaisella ohjaamolla, mutta köyhänmiehen versiokin kelpaisi. Edm makuuvaunu myöskin olisi tarpeen. Museojunia varten haluaisin keltaisen postivaunun (Po) ja puuvaunuja (Ei).
Sm3 on olemassa pahasti keskeneräisenä, sekin taitaa odottaa pelastavat enkeliä, joka vie sen loppuun. Kyseinen pendo on mulla ja siitä puuttuu mm. ovet, ikkunat, sisätilat, ohjaamo...

Sr1 on Samalla käytännössä valmiina ja minulla pahasti keskeneräisenä. Lisäksi Facebook-ryhmässä Train simulator Finland on yhdellä Sr1 kesken.

Lipokas

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #162 : Heinäkuu 23, 2018, 14:46:38 »

Minun toivelista on pitkä.
Moottorijunista kiinnostaisi kyllä eniten tuo sm4 ja punainen sm2, joka on miki97:n projektina tällä hetkellä.
Pendolinoakin sm3 toivoisin, mutta toistaiseksi sille löytyy vastaavanlaisia korvaajia netistä.
Vetureista eniten toivoisin sr1:stä, joka on ilmeisesti hävinnyt jonnekin netin syövereihin. Dv16 olisi dieselvetureista mieluisin. Kiskobussista dm12 toivoisin vihreää versiota. Vaunuista toivon eniten intercitykaluston Edoa asianmukaisella ohjaamolla, mutta köyhänmiehen versiokin kelpaisi. Edm makuuvaunu myöskin olisi tarpeen. Museojunia varten haluaisin keltaisen postivaunun (Po) ja puuvaunuja (Ei).
Sm3 on olemassa pahasti keskeneräisenä, sekin taitaa odottaa pelastavat enkeliä, joka vie sen loppuun. Kyseinen pendo on mulla ja siitä puuttuu mm. ovet, ikkunat, sisätilat, ohjaamo...

Sr1 on Samalla käytännössä valmiina ja minulla pahasti keskeneräisenä. Lisäksi Facebook-ryhmässä Train simulator Finland on yhdellä Sr1 kesken.

Toivottavasti Sama laitaa jakoon. Saisinko pendon tarkasteltavaksi?
Kirjattu

Lipokas

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #163 : Elokuu 11, 2018, 12:25:53 »

Toivoisin trainziin enemmän suomalaisia tavaravaunuja kuten Habbin, Simn-t, Sim, Shimmn, Gbls, Hbin (kulahtaneen värinen/haalistunut), Hains.
Ratatyökalustokin olisi suotavaa kuten Tka7, Uad ja Ttr1 (mittausvaunu)  :)
Nykyaikainen Gd autovaunu ja makuuvaunu Edm (vihreä) myöskin ovat edelleen ikuisia toiveita vain.
Facebookissa kuulin, että joku on mallintamassa Hr1:stä. Ei ole vielä valmis, mutta pointsit siitä jo etukäteen Suomalaisille mallintajille.  ;)
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 540
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #164 : Elokuu 22, 2018, 09:22:49 »

Toivoisin trainziin enemmän suomalaisia tavaravaunuja kuten Habbin, Simn-t, Sim, Shimmn, Gbls, Hbin (kulahtaneen värinen/haalistunut), Hains.
Ratatyökalustokin olisi suotavaa kuten Tka7, Uad ja Ttr1 (mittausvaunu)  :)
Nykyaikainen Gd autovaunu ja makuuvaunu Edm (vihreä) myöskin ovat edelleen ikuisia toiveita vain.
Facebookissa kuulin, että joku on mallintamassa Hr1:stä. Ei ole vielä valmis, mutta pointsit siitä jo etukäteen Suomalaisille mallintajille.  ;)

Tarkoititko Shmmn? Siinä näköjään käytetään K14 teleistä vahvistettuja K14 RKA telejä. Vaunussa kyllä muuten muotoja riittää. K14 telit menettelisivät varmaankin ainakin aluksi.
Kirjattu