Rautatiet > Pienoisrautatiet

Pienoisrautatie kuvia, projekteja yms.

(1/11) > >>

ATSF:
Tehdääs nyt tämmöinen aihe ettei aivan turhaan tätä PR-aluetta tullut tehtyä. Joku tämän tyylinen oli alunperin mielessä, mutta se pääsi unohtumaan aika äkkiä tämän alueen luomisen jälkeen. Aiheen idea on siis äärimmäisen yksinkertainen; Jokainen voi halutessaan laitella tänne kuvia ja juttuja omista projekteista, radoista tai muista vastaavista.


Minulle tuli eilen postissa "uusi" veturi (Fleischmann 4231 eli BR212/V100). Näitähän ei ole enää pitkiin aikoihin valmistettu uusia, tämäkin veturi on melko varmasti peräisin 90-luvulta. Joku aika sitten sitä myytiin Saksan Ebayssa uutta vastaavana ja ajamattomana, ja sitähän se myös oli. Todennäköisesti oli maannut laatikossa sen parikymmentä vuotta.



Pitkiä aikoja käyttämättömänä pitäminen ei yleensä tee hyvää näille vehkeille, tälläkin piti ajaa muutama kymmenen kierrosta radalla ennen kuin alkoi kulkemaan kunnolla (yksi kierros joku 13 metriä). Dekooderin asentamisen jälkeen se olikin jo aivan "samassa asemassa" kuin muutkin veturit. Jostain kummallisesta syystä mulla on nyt jo kolme V100-sarjan veturia.



Suomalaisesta kalustosta en ole PR-puolella innostunut sen vähäisen saatavuuden vuoksi eikä pahemmin kiinnosta alkaa värkkäämään niitä itse. Pari vuotta sitten Rocolla oli myynnissä Vihreää Sr2:ta niin pitihän se ostaa. Nykyisin ne on vissiin myyty jo loppuun.



Noiden lisäksi on vielä kolme muutakin veturia mutta en jaksanut alkaa kaikkia kerralla kuvaamaan. Joo ja tiiän että ei nämä "tavallisesta" kalustosta otetut kuvat ketään varmaan kiinnosta mutta samapa sille. ;D

Helkama:
Itellä kalustossa pari saksalaista junavaunua...
Kaksikerroksinen ohjausvaunu Metronomilta ja yksikerroksinen päivävaunu alex:ilta.

rautmik:
Roco ei varsinaisesti ole koskaan valmistanut Sr2:ta. Vain Re4/4 veturia uudelleenmaalattuna.  :P

ATSF:
En tiedä minkälaisia millivillejä täältä löytyy, mutta ainakin minulle tuo menee tuollaisenaan täydestä. Ylimääräiset suojapellit, muutamat vääränmalliset yksityiskohdat ja vääränkätinen ohjaamo ei vie tuota niin kauas esikuvastaan, etteikö sitä voisi sanoa Sr2:ksi. Jossain vaiheessa voisi hankkia punaisen version, jos jostain löytyy hyväkuntoinen sopivalla hinnalla.

rautmik:
No, mä oon aika millivilli näissä pienoisrautatie asioissa.

Niin jaa projekteja kyseltiin. No mulla on kesken USr3 malli, ja sitten Sr1 on tarkoitus aloittaa syksyllä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta