Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvia, projekteja yms.  (Luettu 16223 kertaa)

Santa_Fe

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 307
    • Linjavaihde.net
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #15 : Heinäkuu 02, 2015, 21:22:04 »

Jos minulta kysytään niin olisin odottanut edes syksyyn asti: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19912
Tuohon ei olisi muuta tarvinnut kuin maalata katolta ja tuulilasin yläpuolelta muutamia alueita oikean värisiksi sekä vaihtaa kylkiin uudet teippaukset.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 175
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2015, 23:07:30 »

Jos minulta kysytään niin olisin odottanut edes syksyyn asti: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19912
Tuohon ei olisi muuta tarvinnut kuin maalata katolta ja tuulilasin yläpuolelta muutamia alueita oikean värisiksi sekä vaihtaa kylkiin uudet teippaukset.
No mähän oon niin hullu että teen ite USr3 ja sitten ostan vielä Pikon tekemän USr3. Samoin teen varmaan kaksi Sr3:a sitten aikanaan.
Kirjattu

Santa_Fe

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 307
    • Linjavaihde.net
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #17 : Heinäkuu 03, 2015, 00:08:56 »

Sanoin vaan että valkoisesta veturista olisi ollut helpompi tehdä kuin mustasta, mutta tapansa kullakin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2015, 00:33:35 kirjoittanut Santa_Fe »
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 175
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #18 : Heinäkuu 03, 2015, 00:26:30 »

Sanoin vaan että valkoisesta veturista olisi ollut helpompi tehdä kuin mustasta, mutta tapansa kullakin.
Njaa. Mä ainakin maalaan veturia vasta pohjamaalauksen jälkeen, ja joka tapauksessa sivuille tulee pohjamaali ja uusi valkoinen pinta ennen siirtokuvia.
Kirjattu

Santa_Fe

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 307
    • Linjavaihde.net
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #19 : Heinäkuu 03, 2015, 01:36:08 »

Kyllä, kyljet joutuu maalaamaan joka tapauksessa uusiksi. Pointtini oli se, että tässä on valmiiksi valkoinen pohjaväri. Myös alustan pienet tekstit, numerot ja merkinnät näyttäisivät olevan oikeanlaiset oikean värisellä pohjalla. Tuohon ei muuta tarvitse kuin pohjamaalata sivuseinät tai korkeintaan kaikki valkoiset alueet uudelleen ja laittaa siirtokuvat paikalleen. Lisäksi ylävalonheittimen ja tuulilasin ympäristöt sekä muutamat muut pienet yksityiskohdat pitäisi maalata oikean väriseksi.

Mustan veturin kohdalla homma onkin moninmutkaisempi. Tuossa myös alusta on musta eli väärän värinen, koska 193 971:ssä se on tummanharmaa. Kaikki pienet merkinnät menevät piiloon, koska koko veturi pitää pohjamaalata valkoiseksi. Sen jälkeen vuorossa on alustan ja muiden yksityiskohtien maalaus, ja lopuksi siirtokuvat.

Minä tekisin koevectronin ensimmäisenä mainitulla tavalla, koska lopputulos saattaisi olla aavistuksen verran parempi ja tarvittava työmäärä pienempi, mutta tapansa kullakin (kuten sanoin jo aiemminkin). Mikäpä minä olen määräilemään miten se pitäisi tehdä, sanoin vain oman mielipiteeni. Lopetan tämän jankkauksen tähän viestiin omalta osaltani.

Mallikaupan sivuilla lukee sellaista, että Mallikauppa teettää 193 971:stä pienoismallin, jonka pitäisi valmistajan mukaan tulla syksyllä (valmistajaa ei sanottu, mutta epäilen vahvasti Pikoa). Merkintä 21.04.2015 https://www.mallikauppa.fi/pnc/news
Voisin sellaisen hankkia, mutta voi kyllä jäädä hankkimattakin. Enemmän kiinnostaa oikeat sarjakoneet, mutta saa nyt nähdä suostuuko kukaan tekemään valmista veturia. Jos ei, niin koko Sr3 saa luvan unohtua. Jostain syystä vaan tuntuisi pahalta alkaa "pilaamaan" uudenkarheaa veturia muokkailemalla ja maalailemalla sitä käsin.

Luojan kiitos olen kiinnostunut enemmän DB:n kalustosta, joita saa valmiina vaikka minkälaisia. Jos joskus värkkään Dv12:n Juha Telimaan valmiista korista, niin tilaan telit ja voimansiirron varaosina suoraan Rocon tehtaalta, vaikka se tuleekin kalliimmaksi kuin käytetyn Br218:n hankkiminen. Minulla ei ole tilaa telittömälle ja moottorittomalle veturille.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2015, 01:40:38 kirjoittanut Santa_Fe »
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 269
  • Savolainenen alan harrasataja tässä päivää.
    • Radanvarsi
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2015, 20:56:27 »

Jos nyt en kaikkia projektejani lähtisi erittelemään niin sanotaan kalustoaikeet: 1x Sr1 ja 2x Ein, aloitan syksyllä.

Helkama

  • Jäsen
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 341
  • Foorumin (asiallinen) spämmääjä alusta asti
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #21 : Elokuu 06, 2015, 10:18:53 »

Jos minulta kysytään niin olisin odottanut edes syksyyn asti: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19912
Tuohon ei olisi muuta tarvinnut kuin maalata katolta ja tuulilasin yläpuolelta muutamia alueita oikean värisiksi sekä vaihtaa kylkiin uudet teippaukset.
Vinkiksi vain että jos pk-seudulla asuu niin tarraleikkureita löytyy kirjastoista, niillä saa teippauksia.
Kirjattu
Miksi nimeni on Helkama, vaikka Helkama pyörät eivät kulje raiteilla? :D

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 269
  • Savolainenen alan harrasataja tässä päivää.
    • Radanvarsi
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #22 : Elokuu 06, 2015, 15:10:00 »

Laitetaas kuvia projekteista:
1: Vähän tarvikkeita...
2: Tuleva tasoristeys
3: Tämä on ehkä joskus Hr1...
4: Ja tämä säiliövaunu.

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 175
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #23 : Elokuu 09, 2015, 23:25:47 »

Laitetaas kuvia projekteista:
1: Vähän tarvikkeita...
2: Tuleva tasoristeys
3: Tämä on ehkä joskus Hr1...
4: Ja tämä säiliövaunu.
Yksi palaute asia yleisesti;
Suurin osa kuvistasi ovat tärähtäneitä. Voisitko yrittää saada vähemmän tärähtäneitä kuvia, jolloin saisi projektistasi enemmän selkoa  ;)
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 269
  • Savolainenen alan harrasataja tässä päivää.
    • Radanvarsi
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #24 : Elokuu 10, 2015, 10:47:51 »

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 175
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #25 : Elokuu 12, 2015, 01:36:12 »

Blogissakin on noin ½ tärähtäneitä. Olisi kiva saada selkeitä kuvia...

E; En muista lukeneeni mistään teetkö AC vai DC rataa. Yleensä sen huomaa kuvista mutta yritän tihrustaa kuvia mutta en n e ä onko kiskot AC:tä vai DC:tä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2015, 01:38:29 kirjoittanut rautmik »
Kirjattu

Santa_Fe

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 307
    • Linjavaihde.net
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #26 : Elokuu 12, 2015, 13:10:58 »

Siinä onkin omat haasteensa saada kolmikiskoinen Märklinin veturi kulkemaan kaksikiskoisella radalla. ;)
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 175
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #27 : Elokuu 12, 2015, 13:43:24 »

Siinä onkin omat haasteensa saada kolmikiskoinen Märklinin veturi kulkemaan kaksikiskoisella radalla. ;)
Kaksikiskoinen veturi on taas suhteellisen helppo saada kulkemaan kolmikisko radalla.
Kirjattu

Santa_Fe

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 307
    • Linjavaihde.net
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #28 : Elokuu 12, 2015, 17:31:29 »

Lieneeköhän sille mitään käytännön syytä, miksi Märklinin pyöräkerrat eivät ole eristettyjä? Vetureiden osalta syy on selvä, mutta äkkiseltään mietittynä vaunuissa voisi olla ihan hyvin eristetyt pyöräkerrat. Tällöin vaunut kulkisivat sellaisenaan myös kaksikiskoisella radalla.
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 269
  • Savolainenen alan harrasataja tässä päivää.
    • Radanvarsi
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #29 : Elokuu 12, 2015, 18:09:39 »

Blogissakin on noin ½ tärähtäneitä. Olisi kiva saada selkeitä kuvia...

E; En muista lukeneeni mistään teetkö AC vai DC rataa. Yleensä sen huomaa kuvista mutta yritän tihrustaa kuvia mutta en n e ä onko kiskot AC:tä vai DC:tä.

Joissakin kuvissa on Fleischman-muuntajia ja messinkikiskoja, joista päättelen käytössä olevan kaksikiskotavasavirtajärjestelmän. Lienenkö oikeassa? Joistakin kuvista joutuu sisältöä arvailemaan.

Itselläni on jäljellä enää 8 kpl Märklinin H0:n suoraa 18 cm K-kiskonpätkää sekä sveitsiläisen 6-akselisen sähköveturin telien muovisivut ja toisen pään telin vetävät pyörät.
No ne ovat tietenkin AC/DC:tä! :D https://www.youtube.com/channel/UCVm4YdI3hobkwsHTTOMVJKg
Kiskot ovat mahdollisimman toimiva yhdistelmä Fleischmaniaja Märkliniä. Kiskojärjestelmä on hieman sovellettu ja erikoinen. Kiskosysteemin syy on taata että M E L K E I N  mikä tahansa pienoisrautatiekalusto pystyy radallani. Saa nähdä miten toimii käytännössä.