Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pienoisrautatie kuvia, projekteja yms.  (Luettu 53236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Pienoisrautatie kuvia, projekteja yms.
« : Kesäkuu 26, 2015, 04:53:41 »

Tehdääs nyt tämmöinen aihe ettei aivan turhaan tätä PR-aluetta tullut tehtyä. Joku tämän tyylinen oli alunperin mielessä, mutta se pääsi unohtumaan aika äkkiä tämän alueen luomisen jälkeen. Aiheen idea on siis äärimmäisen yksinkertainen; Jokainen voi halutessaan laitella tänne kuvia ja juttuja omista projekteista, radoista tai muista vastaavista.


Minulle tuli eilen postissa "uusi" veturi (Fleischmann 4231 eli BR212/V100). Näitähän ei ole enää pitkiin aikoihin valmistettu uusia, tämäkin veturi on melko varmasti peräisin 90-luvulta. Joku aika sitten sitä myytiin Saksan Ebayssa uutta vastaavana ja ajamattomana, ja sitähän se myös oli. Todennäköisesti oli maannut laatikossa sen parikymmentä vuotta.



Pitkiä aikoja käyttämättömänä pitäminen ei yleensä tee hyvää näille vehkeille, tälläkin piti ajaa muutama kymmenen kierrosta radalla ennen kuin alkoi kulkemaan kunnolla (yksi kierros joku 13 metriä). Dekooderin asentamisen jälkeen se olikin jo aivan "samassa asemassa" kuin muutkin veturit. Jostain kummallisesta syystä mulla on nyt jo kolme V100-sarjan veturia.



Suomalaisesta kalustosta en ole PR-puolella innostunut sen vähäisen saatavuuden vuoksi eikä pahemmin kiinnosta alkaa värkkäämään niitä itse. Pari vuotta sitten Rocolla oli myynnissä Vihreää Sr2:ta niin pitihän se ostaa. Nykyisin ne on vissiin myyty jo loppuun.



Noiden lisäksi on vielä kolme muutakin veturia mutta en jaksanut alkaa kaikkia kerralla kuvaamaan. Joo ja tiiän että ei nämä "tavallisesta" kalustosta otetut kuvat ketään varmaan kiinnosta mutta samapa sille. ;D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2021, 02:15:21 kirjoittanut ATSF »
Kirjattu

Helkama

  • Jäsen
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 341
  • Foorumin (asiallinen) spämmääjä alusta asti
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2015, 12:55:48 »

Itellä kalustossa pari saksalaista junavaunua...
Kaksikerroksinen ohjausvaunu Metronomilta ja yksikerroksinen päivävaunu alex:ilta.
Kirjattu
Miksi nimeni on Helkama, vaikka Helkama pyörät eivät kulje raiteilla? :D

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2015, 18:14:52 »

Roco ei varsinaisesti ole koskaan valmistanut Sr2:ta. Vain Re4/4 veturia uudelleenmaalattuna.  :P
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #3 : Kesäkuu 27, 2015, 00:05:43 »

En tiedä minkälaisia millivillejä täältä löytyy, mutta ainakin minulle tuo menee tuollaisenaan täydestä. Ylimääräiset suojapellit, muutamat vääränmalliset yksityiskohdat ja vääränkätinen ohjaamo ei vie tuota niin kauas esikuvastaan, etteikö sitä voisi sanoa Sr2:ksi. Jossain vaiheessa voisi hankkia punaisen version, jos jostain löytyy hyväkuntoinen sopivalla hinnalla.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2015, 11:35:51 »

No, mä oon aika millivilli näissä pienoisrautatie asioissa.

Niin jaa projekteja kyseltiin. No mulla on kesken USr3 malli, ja sitten Sr1 on tarkoitus aloittaa syksyllä.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2015, 13:17:29 »

Kysymys: Kuinka palijo ootte pannu rahaa palamaan tähän touhuun?  :P
Paljon.
Kirjattu

Helkama

  • Jäsen
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 341
  • Foorumin (asiallinen) spämmääjä alusta asti
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #6 : Kesäkuu 28, 2015, 17:52:28 »

Kysymys: Kuinka palijo ootte pannu rahaa palamaan tähän touhuun?  :P
Oisko itellä vaa 100€ max.
Kirjattu
Miksi nimeni on Helkama, vaikka Helkama pyörät eivät kulje raiteilla? :D

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #7 : Kesäkuu 29, 2015, 08:11:21 »

Kysymys: Kuinka palijo ootte pannu rahaa palamaan tähän touhuun?  :P
Paljon.
Nyt haetaankit sit jeuro määrää. :D
En uskalla lähteä laskemaan. Se summa on liian suuri.
Kirjattu

Helkama

  • Jäsen
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 341
  • Foorumin (asiallinen) spämmääjä alusta asti
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #8 : Heinäkuu 01, 2015, 02:04:06 »

Eikös vaunujen rungon tulostaminen Pk-seudun kirjastoiden 3D-tulostimilla tule halvemmaksi?
Ilmaista se tulostus on, mutta laatu voi olla huono...
Kirjattu
Miksi nimeni on Helkama, vaikka Helkama pyörät eivät kulje raiteilla? :D

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #9 : Heinäkuu 01, 2015, 05:47:00 »

Eikös vaunujen rungon tulostaminen Pk-seudun kirjastoiden 3D-tulostimilla tule halvemmaksi?
Ilmaista se tulostus on, mutta laatu voi olla huono...
Jos niistä hyviä vaunuja saat niin oot aika taituri. Ne painaaki sen verta paljo että pyörät ei välttis tykkää hyvää...

PS. Myös tämä tunnettu Shapeways on aika surkea. Ajattelin eka tehdä mun Sr1 siitä yht about 150€ (kori+veturi), mutta päädyin venäläisen henkilön rakennussarjaan hintaan about 300€ (sarja+veturi)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2015, 06:20:12 kirjoittanut rautmik »
Kirjattu

ToniL14

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 31
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #10 : Heinäkuu 01, 2015, 11:35:10 »

Roco ei varsinaisesti ole koskaan valmistanut Sr2:ta. Vain Re4/4 veturia uudelleenmaalattuna.  :P
Tarkoitat varmaan 460:ta, sillä 4/4 näyttää tältä: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/2012_09_04_Re_4_4_III_11350.JPG
Kirjattu
"Nyt se puuro syödään vikisemättä saatana!"

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #11 : Heinäkuu 01, 2015, 11:44:17 »

Roco ei varsinaisesti ole koskaan valmistanut Sr2:ta. Vain Re4/4 veturia uudelleenmaalattuna.  :P
Tarkoitat varmaan 460:ta, sillä 4/4 näyttää tältä: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/2012_09_04_Re_4_4_III_11350.JPG
Minulle on syntynyt käsitys että Re460:stä kutsutaan myös Re4/4.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #12 : Heinäkuu 01, 2015, 23:32:37 »

Niin alla olevissa kuvissa USr3 projekti on alkanut. Ensimmäiseksihän siis kaikki mikä irtoaa, otetaan pois.
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #13 : Heinäkuu 02, 2015, 19:12:31 »

Niin alla olevissa kuvissaUSr3 projekti on alkanut. Ensimmäiseksihän siis kaikki mikä irtoaa, otetaan pois.
Pitää vaan ootella vuoteen 2016 ->, että saa maalata oikeen väriseks, jos aiot valtion väreihin laittaa.
En tee Sr3:a, vaan USr3:n
Kirjattu

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Kuvia, projekteja yms.
« Vastaus #14 : Heinäkuu 02, 2015, 20:45:04 »

Niin alla olevissa kuvissa USr3 projekti on alkanut. Ensimmäiseksihän siis kaikki mikä irtoaa, otetaan pois.
Pitää vaan ootella vuoteen 2016 ->, että saa maalata oikeen väriseks, jos aiot valtion väreihin laittaa.
En tee Sr3:a, vaan USr3:n
Sama asia googlesta hain USr3 ja tuli tuloksia että samoja vetureita hankitaan suomeen. Mua ei nyt suoranaisesti ees kiinnosta koska perseestä.
Joo. Mutta mun ei tartte venttaa sitä että eka Sr3 tulee. Kun se siemensin testikone on täällä jo.
Kirjattu