Simulaattorit > Sisällöntuotto

Höyrypään Railworks tuotoksia

(1/13) > >>

Höyrypää:
Täällä olis tarkoitus esitellä ja jakaa minun Railworks tuotoksia ja jos joku haluaa niin voin myös tehdä trainz versiot tekeleistäni.

Olen nyt viimiset pari kuukautta tehnyt Jr4:sta Blenderillä. se on edistyny yllättävän hyvin siihen verrattuna mitä aluksi ajattelin, mutta koska oppettelin Blenderin käytön vähän aikaa sitten on vielä monta osaamatonta asiaa, kuten pyörien animointi ja teksturointi.

rautmik:
Vaikuttaa lupaavalta! Olen pitkään ajatellut että tulisipa jotain JMR:n kalustoa Railworksiin tai Trainziin.

Höyrypää:
Juu. Lisää JR:n kalustoa olis myös tarkoitus tehdä.

rautmik:

--- Lainaus käyttäjältä: Höyrypää - Marraskuu 20, 2015, 08:30:42 ---Juu. Lisää JR:n kalustoa olis myös tarkoitus tehdä.

--- Lainaus päättyy ---
Mahtavaa. Jos tarvitset kuvia tai muuta voin toimittaa käydessäni Minkiöllä talkoissa tai liikennetehtävissä. Aiotko tehdä JR4:n pohjalta JR5:en?

Höyrypää:

--- Lainaus käyttäjältä: Ismo Pietiäinen - Marraskuu 21, 2015, 12:38:53 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Höyrypää - Marraskuu 19, 2015, 18:54:08 ---Olen nyt viimiset pari kuukautta tehnyt Jr4:sta Blenderillä. se on edistyny yllättävän hyvin siihen verrattuna mitä aluksi ajattelin, mutta koska opettelin Blenderin käytön vähän aikaa sitten on vielä monta osaamatonta asiaa, kuten pyörien animointi ja teksturointi.

--- Lainaus päättyy ---

Jos olisi kyse Railworksiin tehtävästä vaunusta, niin pyöriä ei tarvitsisi animoida, koska pelimoottori ymmärtää nimeämiskäytännön perusteella päätellä, että mikä on pyöräkerta ja miten se toimii.

Teksturoinnin yhtenä kulmakivenä on tekstuurikuva riippumatta siitä, että missä vaiheessa teksturoinnin opiskelu on. Laadukas kuvamateriaali vähentää ratkaisevasti jälkikäsittelyä, jolloin aikaa jää muulle. Jos sään saa valita, niin kevyt pilvinen sää on hyvä, koska varjoja ei juuri tule ja sävyerot veturin eri puolila ovat pieniä, jotka vielä kuvan käsittelykeinoin voi korjata pienemmilläkin taidoilla. Aurinkoisen sään kovien varjojen poistaminen tuntuu miltei toivottomalta tai kuvan saa melkein konstruoida uudelleen. Lisäksi perpektiivikorjaukset huonontavat lopputulosta, mutta usein parempi on sekin kuin ei mitään. Yksi hyvä puoli asiassa on, että voi tehdä myöhemmin uudelleenmaalauksia, jos intoa riittää. Sitten on tietysti yksi mahdollisuus tehdä tekstuurikuva pelkästään kuvankäsittelyohjelmalla. Silloin tulee sellainen juuri tehtaalta lähtenyt yksilö. Valokuvissa mahdollisimman vaaka- ja kohtisuoraan otetut kuvat, joissa ei ole muita haittaavia elementtejä, ovat käyttökelpoisimpia.

--- Lainaus päättyy ---

Selvä.

Pitääkö siis pyörökerrat nimetä joksikin? Liitin tuon kytkintangon pyöräkertaan niin että se pyörii pyörän mukana kun pyörää pyörittää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta