Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sähköratakalusteita  (Luettu 5125 kertaa)

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Sähköratakalusteita
« : Toukokuu 01, 2016, 19:56:26 »

Aloitin tekemään Blenderillä Ismon hyvien oppien mukaisesti imumuuntajaa. Näitä pitäisi löytyä parin kolmen kilometrin välein sähköradalta  :)
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 117
    • mikiTrainz
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2016, 20:03:34 »

Ismo on tuollaisen tehnyt jo Trainziin (latauslinkkiä en kylläkään löytänyt), mutta onko tämä sitten tulossa Railworksiin?
Kirjattu

sakuboy99

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
  • Dv12 on paras veturi =D
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2016, 15:01:38 »

Voin antaan Ismon tekemän imumuuntajan YT viestissä ja ajolangat myös.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2016, 15:11:10 kirjoittanut sakuboy99 »
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2016, 16:53:47 »

Imumuuntaja on edistynyt vähän  :) Ajattelin tehdä jonkin helpon kappaleen Blenderillä aluksi.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2016, 09:20:47 »

Näyttää tosi hyvältä!
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #5 : Toukokuu 25, 2016, 21:02:43 »

Kiitos  :) Vähän lisää nippeleitä. Näemmä kaksirataversiosta pitää tehdä vähän erilainen.
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2016, 19:39:10 »

Nyt on taas ollut vähän aikaa tehdä imumuuntajaa  :D
Kirjattu

Kaalihäkki

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
  • Arkkiperkele
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #7 : Heinäkuu 13, 2016, 01:07:57 »

Hyvältä näyttää!
Kirjattu
- Voi voi, te ootte niin uus mies että te ette tunne juttua, Sörsselssön ei ole varsinaisesti kännissä!

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2016, 16:13:53 »

Kiitoksia.  :D Blender on edistynyt varsin paljon viime vuosina. Ohessa yksiväriset mallitekstuurit paistettuna blenderin Cycles rendaajalla yhdeksi tekstuurikuvaksi.  ;D
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #9 : Heinäkuu 17, 2016, 08:14:42 »

Hyvältä näyttää. Mihin simulaattoriin aiot tuon tehdä?
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #10 : Heinäkuu 23, 2016, 23:14:01 »

Laitan .blendin jakoon kunhan muuntaja valmistuu niin sen voi portata kaikkiin soveltuviin simuihin. Tänään tein tekstuureita lisää ja leikin blenderin node-editorilla, joka on varsin käytännöllinen kun tekstuureiden määrä lisääntyy. Mallissa on tällä hetkellä neljä eri materiaalia, 3 eri UVW projektiota samasta geometriasta ja 12 bittikarttaa jotka kaikki rendautuu bake toiminnolla yhdeksi tekstuuriksi. Kokeilin myös tehdä sotkuja paint textures toiminnolla jolla mallia voi maalata 3d ikkunassa suoraan. Vähän meni liian tummaksi :D
 
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #11 : Heinäkuu 24, 2016, 19:08:08 »

Nyt on vähän tuunattu värejä sopusointuun ja pistetty vähän ruskeammaksi kaikki.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #12 : Heinäkuu 24, 2016, 22:31:06 »

Näyttää tosi hyvältä! Hyvä kun on uus mallintaja joukossamme.
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #13 : Heinäkuu 26, 2016, 20:28:40 »

Kiitoksia. Vaati vähän kikkailua, että PBR pohjaisesta Cycles-rendaajasta sai ulos Trainzin ja Railworksin käyttämää specular-mappia kun PBR tekniikassa ei kiiltoa määritellä rgb-arvona vaan materiaalin metallimaisuutena ja karheutena. Sain homman tehtyä niin että glossy shaderin inputtiin menevä kiiltomappi jakautui myös emission shaderille joka puolestaan rendattiin tekstuuriksi bake emissionilla jolloin tuloksena syntyi toimiva mustavalkotekstuuri, jonka pystyy esikatselemaan blenderin normirendaajalla. Tätäkään vaihetta ei tarvitse enää erikseen tehdä kun Unreal TS tulee PBR tuen kanssa.
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Sähköratakalusteita
« Vastaus #14 : Lokakuu 02, 2016, 20:59:46 »

Blenderissä on tuki .FBX muodolle jolla ainakin ilmaisessa Unreal Engine 4 SDK:ssa mallin saa auki helposti ilman mitään kikkailua exporttereiden kanssa. Uutta simua odotellessa  :)
Kirjattu