Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Blender  (Luettu 26310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Blender
« Vastaus #15 : Toukokuu 31, 2015, 16:44:01 »

Paul Hobbsilta on tullut joku aika sitten uusi tutoriaali veturin tekemisestä Blender v2.73:ssa. Vanhoissa tutoriaaleissa käytettiin Blenderin vanhempaa 2.49b versiota, joka eroaa nykyisestä Blenderistä aika paljon.
http://www.44090digitalmodels.co.uk/tutorials/BCC_01_Tutorial_Building_a_loco.pdf
Tuossa ei kerrota miten veturi tehdään alusta loppuun, mutta tuossa on kerrottu monia perusasioita, joita pitää ottaa huomioon ja joista voi olla paljon apua.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2015, 16:47:59 kirjoittanut Santa_Fe »
Kirjattu

GamerzXsakuzboy99

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
  • Olla laiska ei ole tekosyy.
Trainz junan koko blenderissä?
« Vastaus #16 : Lokakuu 03, 2015, 13:28:51 »

Mitä scale yksikköä käytetään Trainz pelissä? Kun ite olen aloitanut tekemään Sr1, Mutta mulla ei ole scale tiedossa.
Kirjattu
Discord tunnus: GamerzXsakuzboy99#8617 ja minua voi ihan saku nimellä kutsua. En vai keksi lyhempeää nimeä tänne :D
Trainz nimi: sakuboy97

Helkama

  • Jäsen
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 341
  • Foorumin (asiallinen) spämmääjä alusta asti
Vs: Blender
« Vastaus #17 : Lokakuu 03, 2015, 23:19:27 »

Mallinna se juna valmiiksi sitten vasta kannattaa skaalata se juna.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta 3d-tulostaessani teen noin että skaalaan vasta tulostusohjelmaan importattaessa
Kirjattu
Miksi nimeni on Helkama, vaikka Helkama pyörät eivät kulje raiteilla? :D

rautmik

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 173
Vs: Blender
« Vastaus #18 : Lokakuu 04, 2015, 00:48:53 »

Ja Sr1:hän on jokseenkin pitkällä jo Santa_Fe:llä ja ismokpn:llä (DinoSaurus).
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 495
Vs: Blender
« Vastaus #19 : Lokakuu 04, 2015, 12:51:13 »

Sr1 on omalta osaltani bittiavatuudessa mm. kiinnostuksen puutteen ja mallinnustaitojen parantumisen vuoksi. Tein Sr1:tä joskus vuosina 2011-2012, jonka jälkeen se oli ainakin pari vuotta täysin jäissä. Siinä ajassa mallinnustaitot olivat parantuneet huomattavasti. Joskus vuonna 2014 ajattelin jatkaa hommaa, mutta vanha malli oli siinä vaiheessa taitoihin nähden jo niin alkeellinen, että se päätyi vähän ajan kuluttua bittiavaruuteen. Helpompaa olisi ollut tehdä kokonaan uusi malli kuin alkaa parantelemaan vanhaa.

Minä voisin EHKÄ jossain vaiheessa aloittaa uuden Sr1:n, mutta ennen sitä pitää tehdä ainakin osa vanhoista projekteista valmiiksi. Tällä hetkellä keskeneräisiä ovat ainakin Dv16, Puuvaunut, ja Obrk:n kakkosversio. Niissä kaikissa riittää enemmän tai vähemmän tekemistä vielä pitkäksi aikaa.

Toivomuslistan voisi tosiaankin nimetä uudelleen. Kovasti sinne tuntuu tulevan uusia toiveita, mutta ne ovat sikäli turhia että juuri kukaan ei ole tekemässä niitä.
Kirjattu

IlkkaV

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Blender
« Vastaus #20 : Elokuu 14, 2016, 23:08:25 »

Onkos Blender muuten edelleen paras ilmaisvaihtoehto Trainz-mallinnukseen? Voisin itsekin yrittää saada jotain puuttuvaa aikaan kunhan saan haalittua tarvittavat työkalut.
Kirjattu

Höyrypää

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 63
Vs: Blender
« Vastaus #21 : Elokuu 16, 2016, 09:11:25 »

Hyvä että olet kiinnostunut koska puuttuvaa kalustoa kyllä riittää ja mallintajista on vähän pulaa. Ainakin itse pidän blenderiä parhaana. Täällä foorumilla on yksi hyvä tutoriaali ja youtube:sta löytyy hyviä videoita.
Kirjattu

Dv16 2026

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20
Vs: Blender
« Vastaus #22 : Helmikuu 12, 2017, 12:11:20 »

Joskus oli hyviä tutoriaaleja suomenkielelläkin vaunujen tekemiseen, olikohan gmax vai blender? mutta ei ole enää. Kaipailisin niitä takaisin kun tuo kolmas kotimainen nyt ei satu olemaan vahvimpia puolia. Blenderille kiinnostaisi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2017, 12:15:49 kirjoittanut Dv16 2026 »
Kirjattu