Tässä aiheessa voinee kysyä Trainz Asset Creation Studion (gmax) asioista. Olisi muutama mallinnusta hidastava ongelma.
1) Mistä saa muutettua Utilities-välilehden Resource Collectorin Output Pathin valmiiksi 'oikeaan osoitteeseen'? Senhän pitäisi olla automaattisesti jo oikea, mutta minulla ei jostain syystä enää ole. En tiedä kuinka suuri merkitys tällä on objektin toimivuuden kannalta, näyttäisi olevan ei-niin-välttämätön. Customize->Configure Paths -kohdasta näitä kai muutellaan, mutten ole aivan onnistunut. Mistä Open -lähdekansio määritetään? Kun muokkailin noita Patheja niin ohjelman ulkonäkö muuttui, kuinka saan sen ennalleen vai saanko?
2) Miksi objektia kääntäessä tai kiertäessä Pivot Pointit menevät sekaisin siten, että objekti tai osa siitä näkyy pelissä väärinpäin, 'inside out'? Mihin suuntaan Pivot Pointien kuuluisi osoittaa? Mikä logiikka Pivot Pointtien kanssa on, että ne saisi yhdellä kääntämisellä oikeinpäin, mihin suuntaan niitä käännetään; täytyykö ne kääntää samaan asentoon mitä ne oli ennen koko objektin kääntämistä; voiko Pivot Pointit lukita alkuperäisasentoon? Pitäisikö "Reset Pivot" auttaa tähän? Olen kokeillut kaikenlaista, mutten ole löytänyt homman ideaa vielä. Yleensä joutuu siirtää objektia peliin lukuisia kertoja Pivot Pointeja käännellen, kunnes objekti näkyy pelissä oikein. Voiko oikeaa tulosta katsoa jotenkin jo gmaxissa, jottei tarvitsisi tähän pelin käynnistystä?
3) Saako Perspective-ikkunan Texture Correction -toiminnon automaattisesti jostain päälle, ettei tekstuurit näkyisi aina vääristyneesti? Customize->Viewport configuration->ruksi Texture Correction? Entä mitkä ohjelman 'parhaat' asetukset olivatkaan? Niitä joskus jollain foorumilla käsiteltiin.
4) Onko joitain muita mallinnusta nopeuttavia oikoteitä tai helpottavia toimintoja, neuvoja? Pääsääntöisesti gmax vie hieman liikaa aikaa, vaikka onkin varsin kelpo työkalu mielestäni.