Mulla on monia reittejä, joista puuttuu kuideja. Ei ne "itsekseen" mihinkään muutu. Jos rataa voi ajaa vaikka parisataa kuidia puuttuu, se kyllä säilyy. Pieniä "rikkoutumisia" on joskus tapahtunut, yhtä lailla reiteillä, joista puuttuu kuideja ja reiteillä, joissa kaikki kuidit on kunnossa.
Sellainen tilanne, jossa kuid lisätään tietokantaan ja se on ennestään "Open for Editing" -tilassa, voi jotain ongelmia aiheuttaa.
Kun Kuid on tietokannassa ennestään ja se lisätään (esim jossain paketissa) uudelleen, se ei asennu tietokantaan vaan jää odottamaan "Open for Editing" -tilaan toimenpiteitä. Periaatteessa KUIDin sisältö on sama kuin ennestään, joten tilan voi palauttaa entiseksi Revert To Original -komennolla. Jos tietää tai epäilee että KUID on muuttunut, voi käyttää "Submit Edits" -komentoa. Oikeasti tämä ei ole tarkoitus, koska jos KUIDia muuttaa, pitäisi KUIDin numeroakin muuttaa. Mutta tätä oikotietä joskus käytetään.
Open fo Editing -tilassa ei saisi olla kuin ne KUIDit, joiden muutos on itselläsi meneillään. Ja tehdyt muutokset eivät ole vielä silloin pelillä käytössä.
Sellainen epäilys minulla on, että Open For Edit tilassa olevat KUIDit voivat ajan joskus sekoittaa tietokannan. Kannattaa pitää tuo listaus tyhjänä...
Ja jos radan (siis kiskotukseen) liittyviä KUIDeja puuttuu, voi olla, että rata on ajokelvoton. Kannattaa laittaa pelin "General Settings" ruksatuksi Show Missing Assets, niin peli piirtää punaisen "laatikon" maisemaan puuttuvan KUIDin kohdalle.