Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin  (Luettu 42290 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Monikulmioverkon muokkaus Blender 2.69:llä
« Vastaus #15 : Helmikuu 26, 2016, 09:37:27 »

Blenderin käyttöliittymästä sekä monikulmioverkon muokkauksesta on videoita, joissa on suomenkielinen selostus. Blenderin perusteet on kerrottu tässä videossa: https://www.youtube.com/watch?v=bNJyUusfKqo&app=desktop

Objektin muokkaaminen Blenderissä on taas tässä videossa:
https://www.youtube.com/watch?v=IA53labDPhM

Netistä löytyy lisää Blender-videoita moneen tarkoitukseen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2018, 23:02:26 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin
« Vastaus #16 : Syyskuu 12, 2021, 13:21:26 »

Sellaista tässä kyselen, että onko henkilöitä, jotka ovat ajatelleet tehdä Trainziin kohteita 3D-mallinnuksella, mutta eivät osaa - vielä? Olisiko ehdottaa kohdetta , kohtalaisen yksinkertaista, joka voitaisiin viedä yhteistuumin päätökseen? 
Kirjattu

Pullahuru

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 84
Vs: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin
« Vastaus #17 : Syyskuu 14, 2021, 17:15:29 »

Ehdotan yksinkertaista ratavartijan vahtitupaa punaiseksi maalattuna(esim Kotaladossa ollut):

https://www.museovirasto.fi/uploads/Arkisto-ja-kokoelmapalvelut/Julkaisut/rautatierak-korjohj5-yksinkert.pdf
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin
« Vastaus #18 : Syyskuu 15, 2021, 10:38:09 »

Ehdotan yksinkertaista ratavartijan vahtitupaa punaiseksi maalattuna(esim Kotaladossa ollut):

https://www.museovirasto.fi/uploads/Arkisto-ja-kokoelmapalvelut/Julkaisut/rautatierak-korjohj5-yksinkert.pdf

Siinä on hyvä aloituskohde. Ei vain ole ilmaantunut kiinnostunutta mallintamisen aloittamiseen. Ehkäpä jokainen haluaa tehdä omaan tahtiinsa ja mieluimmin veturin.
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 498
Vs: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin
« Vastaus #19 : Syyskuu 16, 2021, 17:07:06 »

[sarkasmi]

Mitäpä sitä aloittamaan mallinnusuraa jostain tylsästä ja yksinkertaisesta tönöstä, kun voi aloittaa veturista jossa on paljon moninmutkaisia yksityiskohtia. Eipä ainakaan pääse lopahtamaan kiinnostus kesken.

[/sarkasmi]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2021, 17:24:47 kirjoittanut ATSF »
Kirjattu

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 370
Vs: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin
« Vastaus #20 : Syyskuu 16, 2021, 18:42:42 »

[sarkasmi]

Mitäpä sitä aloittamaan mallinnusuraa jostain tylsästä ja yksinkertaisesta tönöstä, kun voi aloittaa veturista jossa on paljon moninmutkaisia yksityiskohtia. Eipä ainakaan pääse lopahtamaan kiinnostus kesken.

[/sarkasmi]
Kokemuksen syvä rintaääni ilmeisesti puhuu?  ;D

Vaikkei Dv16 ihan ensimmäinen kohde ollutkaan.
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 498
Vs: Teksturointi Blender 2.69 ja vienti Trainziin ja Railworksiin
« Vastaus #21 : Syyskuu 17, 2021, 01:09:08 »

Dv16 ei ollut ensimmäinen projekti, mutta ehkä työläin kaikista ja liika iso loppuun asti tehtäväksi. Puuvaunujen kanssa vähän sama juttu. Olihan sitä ennen myös se "väliaikainen" Sr1, joka jäi vielä pahemmin kesken. Tavaravaunut olen sentään saanut tehtyä loppuun asti, vaikka tällä hetkellä esimerkiksi Ome:n parannettu versio on odottanut motivaation löytymistä jo kaksi vuotta.

Muistaakseni aloitin oman mallinnusuran pahvilaatikosta, josta sitten siirryin vähitellen moninmutkaisempiin objekteihin. ;D
Kirjattu