Uusi rata, uudet kaupungit, uudet linjat.
Elikkä, nyt tuli aloitettua muiden reittien lisäksi uusi Suomalainen fiktiivinen reitti ja motivaatio kyseiseen reittiin on ollut huomattavasti suurempaa kuin mitä se on ollut muiden reittien suhteen. Näinollen voin jopa sanoa että vuoden loppuun mennessä on melko varmaa saada ensimmäinen versio kyseisestä reitistä ladattavaksi!
Tällä hetkellä reitti on vielä melko alkutekijöissään, ratalinja Koivusalosta Haapajoelle löytyy, mutta maisemointi on vielä melko vähissä. Lisäksi löytyy muutama sivuraide pituudeltaan maksimissaan muutama sata metriä, mutta pari merkittävämpää sivurataa löytyy joista yksi vie naapurimaan rajalle josta sitten saapuisi radalla liikennöitäessä pitkiä ulkomaanjunia. Lisäksi löytyy Koivusalosta lähtevä muutaman kilometrin pituinen sivurata Koivusalon kaivokselle.
Radan tekniset tiedot:
Koivusalo-Haapajoki:
Raiteiden lukumäärä: 1
Ratalinjan pituus: Koivusalo-Haapajoki n. 80 km, sivuradat mukaanlukien yhteensä ratalinjaa noin 110 km
Suojastus: Kyllä
Sähköistys: Kyllä (25 kV AC, 50 Hz)
Raideleveys: 1520 mm
Suurin nopeus: 140 (Koivusalo-Pajulahti), 200 (Pajulahti-Haapajoki)
Suurin akselipaino: 25 t
Suurin nousuprosentti: 1.5%
(Jos jokin tärkeä tieto puuttuu ilmoittakaa siitä
)
Seuraavaksi liikennepaikat Pohjoisesta Etelään ja niiden raiteistot:
Koivusalo kaivos (Kok)Raiteita: 5
Läpiajettavia: 5
Sähköistettyjä: 3
Pussiraiteita: 0
Koivusalo (Koi)Raiteita: 16
Läpiajettavia: 10
Sähköistettyjä: 8
Pussiraiteita: 6
(lisäksi monta teollisuusraiteistoa jotka ovat Koivusalon liikennepaikan sisällä)
Vaahaara (Vaa)Raiteita: 2
Läpiajettavia: 2
Sähköistettyjä: 2
Pussiraiteita: 0
(Vaahaaran läheisyydessä toimii viljanviljely-yritys joka toimittaa viljaa satamoihin rautateitse. kyseinen vaihde viljasiilojen raiteistolle on kuitenkin liikennepaikan ulkopuolella)
Taipaleenharju (Tpl)Kyseinen liikennepaikka toimii linjavaihteena läheiselle teollisuuslaitokselle.
Harjulampi (Hai)Raiteita: 5 (6*)
Läpiajettavia: 4
Sähköistettyjä: 3
Pussiraiteita: 1 (1*)
(*Suunnitteilla on 1 ylimääräinen raide Harjulammen mahdolliselle teollisuusalueelle)
Ilves (Ilv)Raiteita: 2
Läpiajettavia: 2
Sähköistettyjä: 2
Pussiraiteita: 0
Suokangas (Ska)Raiteita: 2
Läpiajettavia: 2
Sähköistettyjä: 2
Pussiraiteita: 0
Pajulahti (Pai)Raiteita: 11
Läpiajettavia: 10
Sähköistettyjä: 5
Pussiraiteita: 1
(Pajulahdesta erkanevat radat Etelään (Haapajoelle) ja Itään (naapurimaata kohti) )
Lisäksi Pajulahden teollisuusalueena toimii suuri paperi/sellutehdas jonka raiteisto ei kuulu Pajulahden liikennepaikkaan.
EteläänKohtauspaikka (nimeä ei ole vielä)Raiteita: 2 (2*)
Läpiajettavia: 2
Sähköistettyjä: 2
Pussiraiteita: 0 (2)*turvaraiteet
Haapajoki asema (Hpa)Raiteita: 8
Läpiajettavia: 7
Sähköistettyjä: 8
Pussiraiteita: 1 (veturiraide)
Haapajoki lajittelu (Hpl)Raiteita: 22
Läpiajettavia: 22
Sähköistettyjä: 10(?*)
Pussiraiteita: 0
*Sähköistystä ei ole vielä rakennettu mutta luultavasti ainakin 10 raiteista tullaan sähköistämään.
Haapajoki tavara (Hpt)Raiteita: 10
Läpiajettavia: 10
Sähköistettyjä: 10
Pussiraiteita: 0
Lisäksi Haapajoella on suuri terästehdas jonka raiteisto on ihan oma lukunsa
.
Tässäpä tämä ainakin näin kerronnan suhteen, näin lopuksi vielä muutama kuva kokonaisuudesta
Kuvat 1-2 ovat koko reitistä jotta saa hahmotelman minkälainen se on. Koivusalo Pohjoisessa (ylhäällä/vasemmalla), Haapajoki Etelässä (alhaalla/oikealla).
Loput kuvista ovat järjestyksessä Koivusalon kaivokselta aina Haapajoen terästehtaalle asti.