Terve!
Elikkäs kuvitteellista suomalaistyyppistä rataa on tullut rakenneltua lähes siitä asti, kun trainz 2010:n ostin.
Eli kutakuinkin vuodesta 2010 lähtien.
Aikoinaan Sivuraiteen aikana meinasin laittaa radasta sen aikaisen version jakoon,
mutta jäi laittamatta, sattuneesta syystä.
Nyt voisi olla uusi yritys paikallaan.
Radasta on tullut vähän laajahko kokonaisuus, kun rataa on tullut tehtyä aika usein innostuspohjalla.
Kiskokilometrejä radasta taitaa löytyä vähän liikaakin
Kokonaisuuteen kuuluu tällä hetkellä yli 300km pitkä sähköistetty ns. päärataosuus, josta 200km on kaksiraiteista ja noin 100km yksiraiteista. Tämän lisäksi rataa kuuluu monta sähköistämätöntä taajamarataa,
joista on kuitenkin kehittynyt ajan myötä rinnakkaisrata pääradalle
(Haapamäen rataan verrattava kokonaisuus)
Maisemointi kuitenkin jurraa pahasti jäljessä kiskokilometreihin verrattuna.
Lähes kaikille rataosuuksille on kuitenkin tehty perusmaisemointi, eli ratapenkka, maastonvärjäys, opastimet ja muu ratainfra, mutta myös kokonaan maisemoituja osuuksia löytyy, että saa ihan kunnon reitin ajettavaksi.
Radassa käytetyt asemien nimet on keksitty, mutta seassa saattaa olla olemassa olevia tai olleita liikennepaikkoja.
Alla lyhyt selostus pakettiin kuuluvista työstetyistä rataosista
Hanhijärvi - Kellomäki - Neulamäki (100km pitkä sähköistetty yksiraiteinen päärataosuus)
Neulamäki - Vesanganjärvi - Pieksäjäismäki (Noin 120km pitkä sähköistetty kaksiraiteinen päärataosuus)
Vesanganjärvi - Haukiranta - Heinäranta (Ajan saatossa eri pätkistä kokoontunut rinnakkaisrata pääradalle)
Markkalanlaakso kolmioraide - Kivivirran Kaivokset (15km pitkä B2 tason raskaan tavaraliikenteen rataosuus)
Neulämäki - Haukiranta (50km pitkä B1 tason pitkäkiskoilla ja puupölkyillä varustettu taajamajunarata)
Heinäranta - Kellomäki (35km pitkä sorapäällysteinen A luokan rataosuus)
Haukiranta - Heinäranta (55km pitkä sorapäällysteinen B1 tason rata)
Haukiranta - Vesanganjärvi (Arviolta 70km pitkä rataosuus, jolla ylijyrkkiä nousuja ja laskuja)
Itämetsä - Kalliometsä (Noin 30km pitkä B1 tason rataosuus)
Lisäksi paketista löytyy ratoja, joita ei ole kovin paljoa kehitetty.
Ratapaketin lisäksi olen kehitellyt rataääniä jotka vastaavat rataluokkia.
Rataäänet on tällä hetkellä liitetty K16 teliin, ja sitä kautta tiettyihin kiskoihin.
Äänet on pitänyt liittää tiettyyn kiskosplineen että äänet toimivat oikein.
Ja tämän olen toteuttanut k16 telin kautta.
Jos en käyttäisi teliä, niin koko radalla voisi toistaa vain yhtä äänipakettia,
mutta liittämisen ansiosta ääni vaihtuu kun juna ylittää
toisentyyppisen raiteen liitoskohdan (esim pääraiteella jatkuvakisko ja kohtausraiteella lyhytkisko)
Näiden lisäksi meneillään on myös äänipaketin teko deeverille.
Deeverin äänet ovat täysin kehitysvaiheessa, ja äänien vajeen takia samoja ääniä on jouduttu käyttämään useammalla portaalla.
Tehonnosto tai laskuääniä ei ole. (nosto ja laskuäänet sovitettu tehoportaiden äänistä)
Ratapaketti Trainz 2019:lle: (Julkaistu 10.05.2022)
https://www.mediafire.com/file/hxztrajtztobbz3/Uusi+Rata+TS19+10.5.22.cdp/fileRatapaketti Trainz 2010:lle: (Päivitetty 12.01.2020)
https://www.mediafire.com/file/such5ntnw2ck699/Uusi_Rata_%26_Pohjasessiot_TS2010_8.1.20.cdp/fileDv12 Veturin Betatason Äänipaketti:
http://www.mediafire.com/download/aamhjdq9u864dy3/Dv12_Moottori_%C3%84%C3%A4net_3.11.13.cdpRataäänipaketin Latauslinkki: (Päivitetty 25.1.15)
http://www.mediafire.com/download/l0sqhcsl9rixbig/Rata%C3%A4%C3%A4ni+paketti+25.1.15.cdpKommenttia ja mielipiteitä otetaan vastaan.
Allaolevan linkin ja liitteiden tavarat kannattaa ladata: (Eivät taida olla enää toiminnassa ja 2019 versioon näitä ei tarvtse ladata)
TS2010:n käyttäjät:
http://www.tsmteam.ru/download/file.download?FileID=32027b43-db9b-457f-a9ec-154e9d363d47TS2012:n käyttäjät:
http://www.tsmteam.ru/download/file.download?FileID=38b8e9c0-b0b5-4686-9f3a-649b04e7b8eaMolemmille lisäksi tämä:
http://www.tsmteam.ru/download/file.download?FileID=790dd00c-d125-41d5-9b79-37ab435c3bf1Puuttuvat puut kuidien perusteella:
http://429786.ucoz.ru/load