Ja tässäpä tulee 27-sarjan ohjaamollisista deevereistä eka versio jakoon!
Uutena ominaisuutena näistä löytyy äänet, kun käyttää tehonsäätörattia, jarrukahvoja ja nappeja. (ajovalot, suunta, soittokello jne.)
Trainzin rajoitteista johtuen, näihin on mahdollista liittää vain yksi ääni per osa, joten esim. suoratoimijarrussa on sama ääni, käytit sitä kuinka pienesti tai paljon. Äänien toisto toimii parhaiten näppäimistöllä ajaessa. Tehonsäätöratissa myös trainzin rajotteista johtuen on vain yhteensä 8 porrasta, eli hyppii aina joka toisen portaan ohi. (0,2,4,6,8,10,12,14,B)
Näissä molemmat versiot ovat turvateippaamattomia, joten toimivan ajopöydän suunta on merkattu nimeen, pitkä nokka = PN, ja lyhyt nokka vastaavasti = LN.
Seuraavaksi tulee 26-sarjalaisten ohjaamot, mahdollisesti marraskuun aikana. Viherrettyihin tulee pitkälti sama ohjaamo, kuin tässä 27:ssa, pienin muutoksin. Perinteisiin punakermavärityksen omaaviin, muovailen hieman vanhemman ajopöydän, jossa ei ole noita tuulilasinpyyhkijöiden käyttökytkimiä vasemmalla reunassa, vaan molemmista pöydistä löytyy sekä öljyjen, että vesikiertojen lämpömittarit.