Linjavaihde.net forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Suomalainen junakalusto Trainziin  (Luettu 597316 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #120 : Toukokuu 01, 2018, 19:23:09 »

Ja nyt se herjaa jotain tällaista.  :-\

Laitoin yv:nä Dr16 rungon, joka minulla toimi TS12:ssa.
Kirjattu

SKR

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #121 : Elokuu 29, 2018, 22:23:54 »

oisko kenelläkään näitä

Snpss_TS2009.cdp
VR_Hkb.cdp
VR_Sob.cdp
Kirjattu

Sr1 -76

  • Myöhästymispäällikkö
  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 423
  • Savolainenen alan harrastaja tässä päivää.
    • TrainFanFinland/Trainz Suomi
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #122 : Elokuu 29, 2018, 22:29:38 »

oisko kenelläkään näitä

Snpss_TS2009.cdp
VR_Hkb.cdp
VR_Sob.cdp
Minulla on Hkb ja Sob.

Lipokas

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #123 : Syyskuu 02, 2018, 19:50:33 »

Tarvisin kuid:252397:1025 deevereiden turvaväreihin liittyen ???
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #124 : Syyskuu 02, 2018, 23:33:55 »

Tarvisin kuid:252397:1025 deevereiden turvaväreihin liittyen ???

Tks on tehnyt tuolla kuidilla FI P 2pää.
Kirjattu

miki97

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 182
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #125 : Syyskuu 03, 2018, 11:33:12 »

Tarvisin kuid:252397:1025 deevereiden turvaväreihin liittyen ???

Tks on tehnyt tuolla kuidilla FI P 2pää.
Tuo kuid on myös tks:n tekemä FI Hornsound, joka on siis päällekkäinen tuon opastimen kanssa. Ismokpn on kopioinut sen kuidille 500966:100078, joten voit korvata sen sillä.

SKR

  • Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #126 : Joulukuu 06, 2018, 17:04:47 »

Onko kenelläkään dr13 veruria
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 498
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #127 : Joulukuu 06, 2018, 21:14:09 »

Eipä taida keneltäkään löytyä Dr13 veturia, tai ainakaan sellaista ei ole ollut missään vaiheessa julkisesti jaossa. Ismokpn:llä oli joskus aiemmin Dr13 rakenteilla, mutta projektin nykytilasta en tiedä ja uskaltaisin väittää ettei se ole tulossa koskaan jakoon.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2018, 21:16:14 kirjoittanut Santa_Fe »
Kirjattu

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 370
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #128 : Joulukuu 07, 2018, 14:01:57 »

Kyseinen Dr13 oli kyllä sen verran pitkällä, että sen tekeminen jokseenkin valmiiksi ei välttämättä olisi suurikaan työmaa, olettaen että materiaali on vielä tallessa. Muistaakseni suurimmat ulkoiset puutteet liittyivät lähinnä tekstuurien hienosäätöön ja lähes kokonaan puuttuvaan sisätilaan, joka tosin varmaankin olisi ikkunoiden tummennuksella (vrt. Dv12) korjattavissa.
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #129 : Joulukuu 08, 2018, 09:19:22 »

Kyseinen Dr13 oli kyllä sen verran pitkällä, että sen tekeminen jokseenkin valmiiksi ei välttämättä olisi suurikaan työmaa, olettaen että materiaali on vielä tallessa. Muistaakseni suurimmat ulkoiset puutteet liittyivät lähinnä tekstuurien hienosäätöön ja lähes kokonaan puuttuvaan sisätilaan, joka tosin varmaankin olisi ikkunoiden tummennuksella (vrt. Dv12) korjattavissa.

Kyllä se Dr13 on tallessa, joten jos haluat tekstuureita hienosäätää, niin se käy kyllä. Samoin jos jollakin on intoa jatkaa ohjaamon sisätilan tekoa, niin voin antaa tämän hetkisen ohjaamon (Gmax). On jäänyt jo tämän hetkiseen pidemmän aikaa. Ei se niin suuri työmaa ole, mutta vaatii rutkasti intoa ja mieluimmin intohimoa asiaa kohtaan ja lisäksi kestäviä istumalihaksia. Istuminenhan on tunnetusti vaarallista, joten sitä hommaa voisi tehdä seisottamalla tai siis seisomalla, jos koivet kestää. Ohjaamon lasien tummentaminen on tietty yksi ratkaisu puuttuvaan sisätilaan.

PS. Dr 13 ohjaamon sistätilan omat valokuvat ei ole ollenkaan huonompi juttu, jos joku aikoo ohjaamon tekoa jatkaa!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2018, 09:30:19 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

ATSF

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 498
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #130 : Joulukuu 08, 2018, 18:50:33 »

Dr13:n väliaikaisena "parempaa odottaessa"-mallin ohjaamona voisi periaatteessa käyttää myös Trainzista löytyvien ranskalaisten SNCF CC 72000 tai SNCF BB 15000 vetureiden ohjaamoa. Hallintalaitteet ovat tietysti täysin erilaiset ja vielä eri puolella kuin suomessa, ja ikkunoissakin on selkeitä eroavaisuuksia, mutta kokonsa ja värimaailmansa puolesta ne saattaisivat mennä paremman puutteessa.

Dr13:n ohjaamon mallintaminen ei välttämättä olisi allekirjoittaneelle ongelma, mutta mallintamiseen tarvittavan kuva- ja tekstuurimateriaalin saatavuus on. Minulla ei ole suhteita Haapamäelle eikä Rautatiemuseoon, ja välimatkaakin on liikaa. Myös ikuisuusprojekti Dv16 kärsii samasta ongelmasta, vaikka muuten veturin ulkopuolella ei olisi enää kovin paljon mallinnettavaa että sen saisi edes jokseenkin pelattavaan kuntoon. Tekstuuritkin puuttuvat kaikki, mutta ajattelin turvautua tietokoneella generoitaviin AO-tekstuureihin.

Istuminen on kieltämättä ehkä kaikista isoin ongelma. Nuorempana 12-16v pentuna sitä jaksoi istua vaikka koko päivän koneella mutta nykyisin se ei enää tahdo onnistua millään.
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #131 : Joulukuu 08, 2018, 22:15:29 »

Dr13:n väliaikaisena "parempaa odottaessa"-mallin ohjaamona voisi periaatteessa käyttää myös Trainzista löytyvien ranskalaisten SNCF CC 72000 tai SNCF BB 15000 vetureiden ohjaamoa. Hallintalaitteet ovat tietysti täysin erilaiset ja vielä eri puolella kuin suomessa, ja ikkunoissakin on selkeitä eroavaisuuksia, mutta kokonsa ja värimaailmansa puolesta ne saattaisivat mennä paremman puutteessa.

Dr13:n ohjaamon mallintaminen ei välttämättä olisi allekirjoittaneelle ongelma, mutta mallintamiseen tarvittavan kuva- ja tekstuurimateriaalin saatavuus on. Minulla ei ole suhteita Haapamäelle eikä Rautatiemuseoon, ja välimatkaakin on liikaa. Myös ikuisuusprojekti Dv16 kärsii samasta ongelmasta, vaikka muuten veturin ulkopuolella ei olisi enää kovin paljon mallinnettavaa että sen saisi edes jokseenkin pelattavaan kuntoon. Tekstuuritkin puuttuvat kaikki, mutta ajattelin turvautua tietokoneella generoitaviin AO-tekstuureihin.

Istuminen on kieltämättä ehkä kaikista isoin ongelma. Nuorempana 12-16v pentuna sitä jaksoi istua vaikka koko päivän koneella mutta nykyisin se ei enää tahdo onnistua millään.

Olen saanut joskus Dr13:n ohjaamokuvia 21 kappaletta käytettäväksi tekstuureihin. Jos sinua kiinnostaa tutkia noiden kuvien käytettävyyttä, niin voin laittaa ne. Luvan näiden valokuvien edelleen antamiseen olen saanut. Lisäksi on konehuoneesta 15 kuvaa, mutta ehkä niillä ei ole juuri nyt käyttöä?
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #132 : Joulukuu 09, 2018, 19:21:56 »

Dr 13 mallinnus on minulta jäänyt ohjaamon sisätilan osalta näihin kuviin ja tunnelmiin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2018, 19:59:07 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #133 : Joulukuu 10, 2018, 09:08:11 »

Näistä keskeneräisistä Gmax mallinnuksista olkoonpa esimerkkinä vaikka Sr1, jota on olen antanut jatkokehitykseen muutamalle henkilölle ja voin antaa useammallekin. Alla olevassa kuvassa on runko, mutta olen tehyt myös muita osia, joita ei ole yhdistetty tähän. Toki tekemistä riittää vielä paljon.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2018, 09:11:34 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

  • Jäsen
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 563
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #134 : Joulukuu 12, 2018, 09:18:08 »

Yksi kesken jäänyt Gmax kohde on Dr 16, josta kuva alla. Jos joku haluaa tästä jatkaa eteenpäin tai taaksepäin, niin voin tämän antaa. Itselläni ei ole omia valokuvia kyseisestä veturista. Nopea mallintaja tietysti tekee homman alusta alkaen itse.
Kirjattu